STANDARD PRESTASI ( SAINS )
BAND
|
STANDARD
|
DESKRIPTOR
|
EVIDANS
|
6
|
Memahami ciri-ciri dan boleh membuat
lakaran benda hidup dan benda bukan
hidup.
|
·
Murid dapat mengenal pasti, menamakan, menyatakan,
membanding beza dan mengelas ciri-ciri benda hidup dan benda bukan hidup dengan
tepat.
·
Murid dapat menghasilkan lakaran dengan kemas dan
menunjuk cara lakaran benda hidup dan bukan hidup kepada rakan.
|
Buku Skrap
|
5
|
·
Murid dapat mengenali, menamakan, menyatakan,
membanding beza dan mengelas ciri-ciri benda hidup dan benda bukan hidup dengan
betul.
·
Murid dapat menghasilkan lakaran benda hidup dan benda
bukan hidup dengan kemas.
|
||
4
|
·
Murid dapat mengenali, menamakan, membanding beza dan
menyatakan ciri-ciri benda hidup dan benda bukan hidup dengan ringkas.
·
Murid dapat menghasilkan lakaran benda hidup dan benda
bukan hidup.
|
||
3
|
·
Murid dapat mengenali, menamakan, menyatakan,
membanding beza dan mengelas ciri-ciri benda hidup dan benda bukan hidup
dengan bimbingan guru.
·
Murid dapat menghasilkan lakaran benda hidup dan benda
bukan hidup.
|
||
2
|
·
Murid dapat mengenali, menamakan dan menyatakan benda
hidup dan benda bukan hidup.
|
||
1
|
·
Murid
dapat mengenali benda hidup dan benda bukan hidup.
|
LAPORAN PENTAKSIRAN SUMATIF UNTUK TOPIK/TEMA
BENDA HIDUP DAN BUKAN HIDUP
TAHUN 2011
Nama
Pelajar : …………………………………………
Kelas :
………………………………................
AKADEMIK
|
BAND
|
·
Murid ini dapat mengenal, menamakan dan menyatakan ciri-ciri benda hidup dan
benda bukan hidup di sekeliling dengan memuaskan.
·
Murid ini juga boleh membanding beza dan mengelaskan
ciri-ciri benda hidup dan bukan benda hidup.
|
5
|
SAHSIAH
|
|
·
Murid ini
seorang yang peka dengan arahan guru.
·
Dia juga dapat menyiapkan tugasan mengikut masa yang
ditetapkan.
|
|
SOSIAL
|
|
·
Murid ini dapat berinteraksi dengan baik dalam
kumpulan.
·
Dapat memberi bantuan kepada rakan yang memerlukan.
|
|
PENGGUNAAN
EMK
|
|
·
Murid ini seorang yang kreatif dalam melakar gambar
benda hidup dan benda bukan hidup.
|
Disediakan oleh, Disahkan
oleh,
---------------------------- ----------------------------
Guru
Kelas Guru
P.Kanan/Guru Besar
1 komentar:
ya ya ya barik.. sukses beh!
-- Reza Rumanda --
Posting Komentar